Refleksjon

refleksjonEtter nå å ha blogget om diverse temaer i ganske nøyaktig fire måneder er det på tide å reflektere litt rundt bloggen, dens temaer og tankene jeg satte meg i det aller første blogginnlegget den 8. januar i år.

Å lage en blogg og få noe konkret og relevant på ”trykk” må jeg si har vært en morsom og lærerik opplevelse. Det å skape noe eget har alltid interessert meg så det å kunne krysse av blogg på listen er naturligvis litt stas. Interessant var det også å oppleve at det kreves litt arbeid å skrive noe som både skal være innholdsrikt, interessant og ha faglig tyngde.

Det å ha blogget om diverse nettrelaterte temaer har også gitt meg et bredere og mer nyansert bilde på emnene gjennom nettopp det å gå litt dypere inn i tematikken. Man har med dette fått utforsket det å skrive en faglig seriøs blogg som stiller mer krav til kildehenvisning og fakta enn en rosablogg.

Temaene som har vært skrevet om er innenfor fagområder jeg interesserer meg for, og da spesielt de som går dypere inn på sosiale medier. Eksempelvis bruken av sosiale medier i markedsføringssammenheng. Og kanskje enda mer konkret: kreativ bruk av sosiale medier. ”Alle” kan bruke sosiale medier, men for meg handler det om å kunne bruke de på en nyskapende og kreativ måte.

Når det gjelder målet mitt om å jobbe jevnt og trutt gjennom semesteret føler jeg dette er nådd ved at jeg hver uke har fått levert et stykke arbeid jeg føler er godt nok til å legges ut.

Selv om det å blogge på denne måten ikke har vært noe jeg har tenkt tanken på å gjøre tidligere har det vært en spennende prosjekt som jeg føler jeg har fått noe igjen for.

Da er det bare for meg å snøre igjen bloggsekken for denne gang. Vi sees, folkens!

Mvh.
Blogg Bloggesen – Din favorittbloggers favorittblogger!

Legg igjen en kommentar

