Hei bloggen

Sveisann, og velkommen til Blogg Bloggesen. Her skal jeg hver uke ta for meg et tema og drodle litt rundt det.

Jeg går linjen kommunikasjon på UiA og i år har jeg faget Digital formidling. Dette faget dreier seg om hvordan formidle best mulig gjennom digitale medier. I den anledning tenkte jeg det hadde vært greit å fortelle litt om mine mål og hva jeg ønsker å få ut av kurset.

Mitt ønske for dette kurset er å kunne videreutvikle min kompetanse innen fagfeltet kommunikasjon.
I dagens digitaliserte verden blir det å kommunisere gjennom digitale medier (sosiale medier) viktigere og viktigere. Faget Digital formidling gir en smak av hvordan man kan gjøre dette. Med det i tankene ønsker jeg å kunne utvide min kunnskap om det å bruke sosiale medier i en mer profesjonell sammenheng og ikke kun som en fritidsaktivitet og arena for ”uhøytidelig” deling og chatting.

Sosiale medier

Mye av kunnskapen i dette faget besitter mange i vår generasjon allerede i og med at vi er oppvokst med disse mediene. Det dette kurset kan hjelpe med er å gå litt dypere og sette det i en kontekst så man kan se det som et nytteverktøy i andre sammenhenger enn kun det å (som nevnt tidligere) bruke det som et slags tidsfordriv.

For å kunne nå målene satt i dette faget vil det være viktig å jobbe jevnt og trutt gjennom hele semesteret. Opp i gjennom min tid som elev og student har jeg lært at skippertak sjelden lønner seg.

Legg igjen en kommentar

